2019 téli gumiabroncs tesztek

2019 téli gumiabroncs tesztek

2019 téli abroncs teszt összefoglaló

 

Közeledik a tél, és az ezzel összefüggő szezonális gumiabroncs cserék ideje is. A téli abroncs vásárlást segítendő minden évben több tesztet is olvashatunk.

Ezeken a teszteken a téli körülményeknek megfelelő helyzetekben vizsgálják az abroncsok teljesítményét. Jelen esetben az ADAC, Auto Bild és Auto Motor und Sport által végzett tesztekről írtunk egy összefoglalót.

 

Auto Bild

 

A népszerű 225/45R17 méretet vették górcső alá. Hazánkban is sok autót szerelnek ezzel a mérettel, legyen szó új vagy használt modellekről. Az abroncsokat különböző helyről vásárolták, így a gyártók befolyása nélkül zajlott a teszt.

Egész pontosan 53 garnitúrával vágtak neki a tesztpályának, és az autókérdést sem bízták a véletlenre: a gumiabroncsokat egy BMW 1-es modellre szerelték fel. Két körben vizsgálták a vásárolt abroncsokat.

Az első rosta nedves útburkolaton végzett fékezés volt 80 km/h sebességről. Innen csak a legjobb 20 eredményt elérő típus jutott tovább. A sofőrök véleménye alapján a "túl olcsó" abroncsok teljesítménye katasztrofális. Pont 10 méter a különbség a fékúton legjobb (Bridgestone LM005) és a legrosszabb (Laufenn FIT LW31) között. (Ez két VW Transporter hosszúságú útszakasz) A Bridgestone 29,2 méteren állította meg az autót. A második körbe jutott márkákat átfogó teszteknek vetették alá. Nedves, száraz és havas felületen, féktávolságot, kormányozhatóságot és zajkibocsájtást is mértek.

Az abszolút győztes a Continental TS860 mintázat lett. Minden felületen kiegyensúlyozott tapadást nyújtott, nem vesztette el hirtelen a kontrollt. Irányíthatóságban a versenytársak példát vehetnek az abroncs tulajdonságairól.

A második helyet a Goodyear Ultra Grip Perfomance+ szerezte meg. Az új mintázat száraz tulajdonságaiban csupán minimálisan maradt el a győztestől.

A dobogó harmadik fokára a Michelin Alpin6 "állhatott fel". Havon épphogy elmaradt az első kettőtől, nedves úton azonban mindkettőt verte. A Michelin elvitte továbbá a "Leggazdaságosabb abroncs" különdíjat, melyet tartósságával nyert el. Kiemelkedő teljesítményt nyújtott vezetési komfort kategóriában is, halk gördülési zajkibocsájtásnak köszönhetően.

Jól szerepelt több általunk forgalmazott márka is - a teljesség igénye nélkül: Uniroyal MS Plus 77, Yokohama V905, BFGoodrich G-Force Winter 2.

A teljes Autobild cikket ITT olvashatod.

Auto Motor und Sport

Számtalan új autótípus által szerelt abroncsot választottak 2019-es téli tesztükre, a 215/55R17 méretet. Ezzel a mérettel szerelik az új autó eladásokat vezető Suzuki Vitara és SX4 S-Cross típusokat, az újonnan megjelent Ford Focus MK4, Skoda Karoq, Seat Ateca vagy VW T-Roc modelleket is. A teszt jármű egy VW T-Roc volt.

A teszt alaposságáról sokat elmond, hogy két helyszínen végezték el. A havas körülményeket nem szimulálták, a kiválasztott abroncsokkal meg sem álltak Finnország északi részéig, ahol valódi zord időjárásban végezték el a kijelölt feladatokat. A nedves és száraz tesztekre pedig Németországban került sor, a finnországi tesztek után.

A versenyt a Goodyear új mintázata nyerte. A száraz tapadásban ugyan van még mit fejlődnie, nedves és havas burkolaton kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott.

A Continental TS850P "nagyon jó" ajánlást ért el. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott száraz és nedves útburkolaton, irányíthatóságban példaértékű. Havas felületen minimális bizonytalanság mutatkozott.

"Jó" értékelést kapott a Michelin Alpin6 mintázata. Az új fejlesztés jól "kommunikál" az autó biztonsági rendszereivel. Még a tapadás határán tudja jelezni a határok feszegetését, amit az ESP és ABS kifinomultan tud kezelni. Száraz és havas felületen is magabiztosan teljesítette az elvárt feladatokat.

A teljes Auto Motor und Sport cikket ITT olvashatod.

 

ADAC

Az Adacnál két méretet vizsgáltak meg tüzetesen: 185/65R15 és 205/65R16C.

Szokásukhoz híven, az abroncsok végső besorolásukat a legrosszabb eredményükkel feleltetik meg. Ez a módszer az ADAC tesztek sajátja, így valamennyire árnyalja a végső eredményeket, ugyanakkor figyelmeztető jelentéssel is bír. Évek óta megfigyelhető, hogy nem a legfrissebb mintázatokat tesztelik, idén a Michelin Alpin4 mintázatnál fordult elő ez a szituáció, holott már az újabb Alpin6 mintázat is elérhető.

A kisautókra (Hyundai I20, VW Polo) tervezett 185/65R15 mérettel az alábbi eredmények születtek.

"Jó" minősítést a Dunlop Winter Response2, Kleber Krisalp HP3 és a Pirelli Cinturato Winter kapott. "Ajánlott" minősítést ért el a tesztelt abroncsok többsége. 

A Continental TS860 mintázat egyenletes teljesítményt nyújtott a tesztpályán, az ADAC szerint jeges úton azonban további fejlesztéseket kell eszközölni.

Figyelemre méltó a Michelin Alpin4 egyedülálló kopásállósága, nedves úton viszont érezhető némi bizonytalanság, (ezt a tulajdonságot az Alpin6-nál egyébként már korrigálták.)

A teljes cikket ITT olvashatod.

A 205/65R16C többek között a VW Transporter/Multivan, Renault Traffic, és az Opel Vivaro járatos mérete. Meglepő módon a tesztelt abroncsok közül több is "elégtelen" értékelést kapott. Az "elégséges" mezőny is széles mezőnyt takar, ezek az abroncsok száraz felületen bizonytalankodtak. 

Az élmezőnybe a Continental VanContact Winter, Pirelli Carrier Winter és Michelin Agilis Alpin végzett. Általánosságban elmondható az eredményekről, hogy az abroncsok ára tükrözi a minőséget.

A teljes cikket ITT olvashatod.

<